Zamanınız sınırlı, başkalarının hayatını yaşayarak bunu ziyan etmeyin.

11 Nisan 2014 Cuma

Değişkenlerin Yazdırılması


Karakter Değişkenlerinin Yazdırılması


Tamsayı Değişkenlerinin Yazdırılması
Arkadaşlar tamsayı değişkenleri printf fonksiyonu ile konsola yazdırmak isterken %d ve %i niteleyicilerini kullanırız.Bu niteleyiciler ile sayılar 10’luk tabanda yazılır.


Evet arkadaşlar yukarıda 61 sayisinin hexadecimal yani 16’lık tabandaki değerini görüyorsunuz.Peki direktmen sayı değilde hexadecimal değer verildi bizden sayi istendi bunu nasıl çevireceğiz.Cevabı çok basit.Arkadaşlar hexadecimal tabloda 0-9 arasını yine aynı rakamlara denk gelir.10’dan itibaren a harfinden başlayarak sırasıyla alfabetik olarak devam eder.Harfin hexadecimal karşılığını karşılığını bulup sayıda yerine yazarız arkadaşlar.Daha sonra ise lise matematiğindeki gibi 16 tabanındaki sayıyı 10’luk tabana geçirme işlemini yaparız.

Ondalık Sayı Değişkenlerinin Yazdırılması
Ondalık sayı değişkenlerini printf aracılığıyla konsola yazdırırken %f , %e , %E , %g , %G niteleyicilerini kullanırız.


Karakter Dizilerinin Yazdırılması
Karakter dizilerini ekrana yazdırmak için %s niteleyicisini kullanırız.


İşaretçi Değişkenlerinin Yazdırılması
İşaretçi değişkenler bellek adresi tutarlar.Bu tutulduklari bellek adresleri hexadecimal değer ile gösterilirler.İşaretçi değişkenlerini yazdırmak için %p niteleyicisini kullanırız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder