Karakter
Değişkenlerinin Yazdırılması
Tamsayı
Değişkenlerinin Yazdırılması
Arkadaşlar tamsayı
değişkenleri printf fonksiyonu ile konsola yazdırmak isterken %d
ve %i niteleyicilerini kullanırız.Bu niteleyiciler ile sayılar
10’luk tabanda yazılır.
Evet arkadaşlar
yukarıda 61 sayisinin hexadecimal yani 16’lık tabandaki değerini
görüyorsunuz.Peki direktmen sayı değilde hexadecimal değer
verildi bizden sayi istendi bunu nasıl çevireceğiz.Cevabı çok
basit.Arkadaşlar hexadecimal tabloda 0-9 arasını yine aynı
rakamlara denk gelir.10’dan itibaren a harfinden başlayarak
sırasıyla alfabetik olarak devam eder.Harfin hexadecimal
karşılığını karşılığını bulup sayıda yerine yazarız
arkadaşlar.Daha sonra ise lise matematiğindeki gibi 16 tabanındaki
sayıyı 10’luk tabana geçirme işlemini yaparız.
Ondalık
Sayı Değişkenlerinin Yazdırılması
Ondalık sayı
değişkenlerini printf aracılığıyla konsola yazdırırken %f ,
%e , %E , %g , %G niteleyicilerini kullanırız.
Karakter
Dizilerinin Yazdırılması
Karakter dizilerini
ekrana yazdırmak için %s niteleyicisini kullanırız.
İşaretçi
Değişkenlerinin Yazdırılması
İşaretçi
değişkenler bellek adresi tutarlar.Bu tutulduklari bellek adresleri
hexadecimal değer ile gösterilirler.İşaretçi değişkenlerini
yazdırmak için %p niteleyicisini kullanırız.
karakteryazd%C4%B1rma.png)
tamsay%C4%B1yazd%C4%B1rma.png)
ondal%C4%B1kSay%C4%B1.png)
karakterdizisi.png)
pointeryazd%C4%B1rma.png)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder